Τρίτη, 11 Ιουλίου 2017

Σε λίγες μέρες ξεκινάει η προετοιμασία

Φωτογραφία του Nikos Nikolaou.

 Του Νίκου Νικολάου 

Σε λίγες μέρες ξεκινάει η  προετοιμασία για τις ομάδες. 
Το μεράκι και τα όνειρα παραγόντων προπονητών και παικτών στο απόγειο.
Οι παράγοντες κάθε χρόνο τέτοια εποχή έρχονται αντιμέτωποι με το ίδιο δίλλημα :

Ποιόν προπονητή να διαλέξω ? θα είναι ένας θα είναι τιμ ? πόσα χρήματα θα δαπανήσω?
Οι προπονητές ποδοσφαίρου έχουν και αυτοί το δικό τους δίλημμα: 
Πως θα φέρουν την ομάδα τους στην καλύτερη δυνατή κατάσταση για τους αγώνες πρωταθλήματος, στο περιορισμένο διάστημα της προετοιμασίας που έχουν δηλαδή 6 βδομάδες.
Οι παίκτες με την σειρά τους το δικό τους δίλλημα :
Θα πάρω τα χρήματα που συμφώνησα ?
Εάν το δείτε με ξεχωριστή ματιά θα δείτε την ψυχική εικόνα των εμπλεκομένων.
Πριν ξεκινήσω όμως θα ήθελα να σας πω πως το κομμάτι της προετοιμασίας Φ/Κ και τον καταρτισμό του προγράμματος της Φ/Κ καλό είναι να γίνεται από ανθρώπους που γνωρίζουν θέματα φυσιολογίας και εργο-φυσιολογίας του ανθρώπινου οργανισμού. 
Η εξοικονόμηση των αποθεμάτων του γλυκογόνου
*Η γρηγορότερη ανάληψη του οργανισμού
*Η γρήγορη αποκατάσταση του οργανισμού 
Είναι θέματα σοβαρά ιδίως όταν έχουμε να κάνουμε με ένα ερασιτέχνη ποδοσφαιριστή όπου η ενασχόληση του δεν είναι μόνο το ποδόσφαιρο.
Και εδώ γίνονται σοβαρά λάθη από τους προπονητές με αποτέλεσμα να <καίνε> παίχτες και να μην έχουνε την απαιτούμενη απόδοσης την αγωνιστική περίοδο.
Περίοδος προετοιμασίας διάρκειας 6 εβδομάδων μέσα σ αυτήν την περίοδο θα πρέπει να είμαστε έτοιμοι σε φυσική κατάσταση σε τεχνική κατάσταση αλλά και σε τακτικά θέματα. Θα πρέπει να έχουμε μοντάρει την ομάδα να έχουμε καταλήξει στο σύστημα που θα παίξει η ομάδα και να έχουμε φορμάρει την ομάδα μας.
ΠΡΟΣΟΧΗ !
ΠΡΟΣΟΧΗ !
Όποια λάθη γίνονται μέσα σ αυτήν την περίοδο τα κουβαλάμε όλη την χρονιά
Λέμε λοιπόν αυτός ο προπονητής η γυμναστής κάνει επαγγελματική δουλεία δουλεύει όμως σε ερασιτεχνικό σωματείο και έχει να κάνει με ερασιτέχνες ποδοσφαιριστές.
Συνεπώς πρέπει να γνωρίζει την αρχή της υπερφόρτωσης και πόσο πρέπει να δουλέψει <επαγγελματικά>
Ο ερασιτέχνης δεν τρέφεται σωστά δεν ξεκουράζεται σωστά συνεπώς δεν εξασφαλίζει δεν εξοικονομεί αποθέματα γλυκογόνου.
Ο προπονητής-γυμναστής πρέπει να τα γνωρίζει όλα αυτά. 
Πρέπει να βάλει τα πράγματα στην σωστή σειρά.
Πρέπει να γνωρίζει και να λαμβάνει υπόψη το περιβάλλον που κάνει προπόνηση όπως α) το χαμηλό υψόμετρο δηλαδή θερμό περιβάλλον β) σε πολλές περιπτώσεις η προπόνηση γίνεται σε  συνθετικό γήπεδο που τα περισσότερα είναι σε άθλια κατάσταση δηλαδή μεγάλες επιβαρύνσεις στο σώμα των παικτών αντίθετα δηλαδή σε όσα συμβαίνουν στις επαγγελματικές ομάδες που κάνουν προπόνηση σε υψόμετρο και σε γήπεδα με φυσικό χλοοτάπητα.
Στο θερμό περιβάλλον το σώμα των παικτών παίρνει θερμότητα αντί να χάνει και η μεγάλη απώλεια του ιδρώτα προκαλεί αφυδάτωση κράμπες και εξάντληση.
Οι μεγάλες επιβαρύνσεις λόγω γηπέδου ταλαιπωρούν τους μυς και τις αρθρώσεις.
Ο προπονητής πρέπει να γνωρίζει πως οι περισσότεροι παίκτες δεν έχουν πραγματοποιήσει μεταβατικό στάδιο προέρχονται από διακοπές μεγάλης διάρκειας αυτό τους κάνει ευθραύστους σε τραυματισμούς μυϊκούς κάματους και μυϊκή ατονία ο προπονητής πρέπει να αφουγκράζεται την ομάδα του και να μην κάνει πράγματα copy paste αντιγραφές στα ελληνικά και να δουλεύει ανάλογα με το υλικό που έχει.
ΟΧΙ δεν γίνεται να δουλέψουμε επαγγελματικά σε ερασιτέχνες ποδοσφαιριστές ούτε γίνεται να αντιγράψουμε προγράμματα άλλων ΝΑΙ μπορούμε να ανατρέξουμε στην βιβλιογραφία και να πάρουμε ασκήσεις τακτικής στημένων φάσεων και συστημάτων.
Για κανέναν όμως λόγω δεν αντιγράφουμε 
1) Δρομικές ασκήσεις 
2) Ασκήσεις δύναμης
3) Ασκήσεις ταχυδύναμης 
4) Ταχύτητες και 
5) Ειδικές ασκήσεις.
Οι παίκτες δεν είναι καρμπόν να αντιγράφουμε επάνω τους κάθε πρόγραμμα που πέφτει στα χέρια μας είναι επικίνδυνο και αντιεπαγγελματικό να εφαρμόζουμε στην ομάδα μας κάτι τέτοιο. 
Ο ερασιτέχνης ποδοσφαιριστής δεν περνάει εργομετρικά συνεπώς δεν έχει εικόνα του ο προπονητής-γυμναστής τι πρέπει να βελτιώσει.
ΤΟ ΠΡΟΦΙΛ ΤΟΥ ΠΟΔΟΣΦΑΙΡΙΣΤΗ ΕΙΝΑΙ ΑΓΝΩΣΤΟ
Ο ερασιτέχνης ποδοσφαιριστής δεν τρέφεται σωστά δεν κοιμάται σωστά δεν υποστηρίζεται με συμπληρώματα διατροφής από την ομάδα του και το πιο βασικό ασχολείται στην διάρκεια της ημέρας αλλά και μερικές φορές και στην διάρκεια της νύχτας με πολλές άλλες ασχολίες. 
Κλείνοντας θα έλεγα πως χρειάζεται μεγάλη προσοχή από όλους μας και θα πρέπει να λαμβάνουμε υπόψη πέρα από το εγώ μας την ευθύνη που έχουμε απέναντι στα νέα παιδιά